حمل ریلی سنگ و مصالح ساختمانی

  • خانه
  • حمل ریلی سنگ و مصالح ساختمانی

حمل سنگ و مصالح ساختمانی ( باربری سنگ و مصالح ساختمانی ) / خادم ریل 09120290677

ایران یکی از کشورهای برجسته در زمینه تولید و صادرات انواع سنگ‌های مختلف است. این کشور به دلیل وجود ذخایر غنی معدنی و تنوع سنگ‌های موجود، در بازار جهانی به عنوان یک تولیدکننده و صادرکننده معتبر در زمینه سنگ شناخته می‌شود. تعداد زیادی از معادن سنگ در ایران وجود دارد که انواع مختلفی از سنگ‌های مرمر، تراورتن، گرانیت و سایر سنگ های ساختمانی و زینتی را شامل می­شوند.

اقتصاد ایران به شدت به تولید و صادرات این نوع محصولات متکی است و سنگ‌های ایرانی در بازار جهانی تقاضا زیادی دارند به دلیل کیفیت بالا، تنوع و زیبایی طبیعی آنها.

حمل بین المللی سنگ در مناطقی که دارای اتصالات ریلی قابل دسترس هستند گزینه مناسبی برای حمل و نقل با واگن در ابعاد و تناژ بالاست. در حمل انواع سنگ های معدنی و ساختمانی که تناژ بالایی دارند، روش حمل ریلی یک روش مقرون به صرفه نسبت به سایر روش های حمل محسوب می شود.

بیشترین معادن سنگ در این مناطق قرار دارند:

استان اصفهان

اصفهان یکی از مهمترین مراکز استخراج سنگ‌های مختلف از جمله گرانیت، مرمر، تراورتن، سنگ‌آهن و سنگ‌های معمولی است.

اصفهان با داشتن خطوط ریلی جهت تخلیه و بارگیری انواع سنگ های معدنی، امکان حمل ریلی هم به مقاصد داخلی دارد و هم امکان حمل ریلی بین المللی به کشورهای آسیای میانه (مرز سرخس) و به ترکیه و کشورهای اروپایی(از طریق مرز رازی) را داراست. گروه خادم ریل میتواند خدمات تخصصی باربری ریلی از اصفهان را به تمام کشورهای آسیای میانه، ترکیه، اروپا و …. با واگن های مسقف و لبه بلند ارائه دهد. خدمات حمل جاده ای و دریایی نیز به تمام قاره ها توسط گروه خادم ریل انجام میشود.

برخی از ایستگاه های ریلی اصفهان عبارتند از: ایرانکوه، ذوب آهن، حسن آباد، مجتمع فولاد و…

استان فارس

در استان فارس نیز معادن متنوعی از جمله مرمر، گرانیت، تراورتن، سنگ‌های زینتی و… وجود دارد که در حومه شهر شیراز و دهبید و غیره پراکنده هستند.

حمل ریلی انواع سنگ از این استان و از شهر شیراز هم به مقاصد داخلی و خارجی امکان پذیر است و از طریق اتصالات ریلی یکپارچه به جنوب کشور، شرق و غرب و شمال شرقی  دسترسی دارد.

برخی از ایستگاه های ریلی استان فارس: شیراز، گارباری فارس، مرودشت، صفادشت و…

گروه خادم ریل خدمات تخصصی باربری ریلی از شیراز را به تمام کشورهای آسیای میانه، ترکیه، اروپا و …. با واگن های مسقف و لبه بلند ارائه دهد. خدمات حمل جاده ای و دریایی نیز به تمام قاره ها توسط گروه خادم ریل انجام میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09120290677 تماس حاصل فرمائید.

 

استان کرمان

استان کرمان یکی از مناطق دارای ذخایر معدنی بسیار زیاد است، از جمله سنگ‌های زینتی، سنگ‌های قیمتی، مرمر و سنگ‌های ساختمانی، سیرجان یکی از معادن مهم در صادرات انواع سنگ از جمله سنگ آهن محسوب می شود.

استان کرمان در محل گذر 2 خط ریلی واقع شده است، یک خط ریلی که ایستگاه های سیرجان، معدن گلگهر،مس سرچشمه و… می گذرد. دوم خط ریلی که کرمان، بم، زرند و … می گذرد. هر دو این خطوط در نهایت به شبکه اتصالات ریلی داخلی وصل میشوند.چنانچه قصد ارسال بار از کرمان به سراسر نقاط دنیا را دارید با گروه خادم ریل همراه شوید. 09120290677

 

 

استان آذربایجان شرقی و غربی

در این مناطق نیز معادن متنوعی از جمله سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌های زینتی و گرانیت وجود دارد.

صادرات ریلی بار سنگ ازاستان آذربایجان به ترکیه و اروپا می‌تواند از طریق شبکه حمل و نقل ریلی و مرز ریلی رازی به راحتی انجام شود. گروه خادم ریل میتواند خدمات تخصصی باربری ریلی از این نواحی را به تمام کشورهای آسیای میانه، ترکیه، اروپا و …. با واگنهای مسقف و لبه بلند ارائه دهد. خدمات حمل جاده ای و دریایی نیز به تمام قاره ها توسط گروه خادم ریل انجام میشود.

استان خراسان رضوی و جنوبی

در این مناطق نیز به استخراج سنگ‌های مختلف از جمله سنگ‌های زینتی، مرمر و سنگ‌های ساختمانی پرداخته می‌شود.

حمل بار ریلی از طریق ایستگاه مطهری مشهد به راحتی جهت صادرات بارهایی از جمله انواع سنگ به کشورهای آسیای میانه توسط پروه خادم ریل انجام میپذیرد.

انواع سنگ باتوجه به نیاز خریدار به صورت کوپ، اسلب و بریده شده روی پالت حمل می شود.

هر واگن با توجه به نوع واگن و کشور مقصد بین 55 تا 67 تن بارگیری میشود.

 

10  نوع سنگ مورد استفاده برای ساخت و ساز ساختمان:

انواع مختلفی از سنگها مانند بازالت، مرمر، سنگ آهک، ماسه سنگ، کوارتزیت، تراورتن، تخته سنگ، گنیس، لاتریت و گرانیت موجود است که می توان از آنها به عنوان مصالح ساختمانی استفاده کرد. سنگهای مورد استفاده برای ساخت و ساز ساختمان باید سخت، بادوام، سخت و عاری از لکه های نرم متاثر از هوا، ترک ها و سایر عیوب باشد که باعث کاهش استحکام و دوام می شود. سنگ برای اهداف ساختمانی با استخراج از سنگ های توده ای جامد به دست می آید.

هر نوع سنگ بر اساس خواصی که دارد کاربردهای ساختمانی مختلفی دارد. به عنوان مثال، انواع خاصی مانند بازالت و گرانیت دارای ویژگیهای برتر مانند استحکام فشاری و دوام بالا هستند و از این رو در کارهای ساختمانی عمده به کار می روند. با این حال، سنگ هایی وجود دارند که ویژگی های آنها (مانند مقاومت فشاری کم و وجود مواد مضر در اجزای سازنده آنها) آنها را برای کارهای ساختمانی جزئی به عنوان مثال گنیس مناسب می کند. بنابراین از سنگ ها به عنوان مصالح ساختمانی و همچنین برای مصارف تزئینی استفاده می شود.

  1. 1. بازالت ( حمل ریلی سنگ پازالت )

سنگ بازالت که به عنوان تله نیز شناخته میشود، معمولاً در راه سازی، به عنوان سنگدانه در تولید بتن، سنگ تراشی برای پایه های پل، دیواره های رودخانه و سدها استفاده می شود. ساختار سنگ بازالت متوسط تا ریز دانه و فشرده است.

استحکام فشاری این نوع سنگ از 200 مگاپاسکال تا 350 مگاپاسکال است و وزن آن بین 18KN/m3 تا 29KN/m3 است. بازالت در برابر آب و هوا مقاوم است، در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر است، بسیار سخت است و به اشکال ظریف پوشاندن آن بسیار دشوار است. رنگ بازالت از خاکستری تیره به سیاه تغییر می کند.

  1. 2. گرانیت ( حمل ریلی سنگ گرانیت )

کاربرد گرانیت در ساخت و ساز ساختمان شامل پایه های پل، دیوارهای حائل، سدها، حاشیه ها، ستون های سنگی، به عنوان سنگدانه درشت در بتن، بالاست برای راه آهن، به عنوان پوشش ضد رطوبت و پوشش خارجی دیوارها و استفاده های تاریخی است. ساختار گرانیت کریستالی، دانه ریز تا درشت است.

  1. 3. ماسه سنگ ( حمل ریلی ماسه سنگ )

ماسه سنگ در ترکیب با سیمان سیلیس در ساخت سازه های سنگین استفاده میشود. همچنین در کارهای بنایی، سدها، پایه پل ها و دیواره های رودخانه استفاده می شود. از کوارتز و فلدسپات تشکیل شده است و در رنگ های مختلف مانند سفید، خاکستری، قرمز، سفالی، قهوه ای، زرد و خاکستری تیره یافت می شود. مقاومت فشاری بین 20 مگاپاسکال و 170 مگاپاسکال است و گرانش مشخص از 1.85 تا 2.7 متغیر است. باید دانست که هوازدگی ماسه سنگ آن را برای ساخت و ساز ساختمان نامناسب می کند.

  1. 4. تخته سنگ ( حمل ریلی تخته سنگ )

تخته سنگ تنوع زیادی در خواص ساختمانی خود نشان می دهد که به ضخامت ورقه ها و رنگ سنگ بستگی دارد. از آن به عنوان کاشی سقف، دال و روسازی استفاده می شود. از کانی های کوارتز، میکا و خاک رس تشکیل شده است. مقاومت فشاری تخته سنگ از 100MPa به 200MPa تغییر می کند و رنگ آن می تواند خاکستری تیره، خاکستری مایل به سبز، خاکستری بنفش تا سیاه باشد. ساختار تخته سنگ ریزدانه و وزن مخصوص آن 2.6 تا 2.7 است.

  1. 5. سنگ آهک ( حمل ریلی سنگ آهک )

تمام سنگهای آهکی برای ساخت و ساز ساختمان مفید نیستند. انواع نامطلوب غنی از خاک رس هستند یا به طور قابل توجهی نرم هستند و عملا برای کارهای ساختمانی مناسب نیستند. با این حال، انواع متراکم، فشرده، و بافت ریز که فاقد حفره و ترک هستند را می‌توان به راحتی پوشانده و جلا داد.

  1. 6. لاتریت ( حمل ریلی لاتریت )

لاتریت به عنوان سنگ ساختمانی استفاده می شود اما سطح بیرونی آن نیاز به گچ کاری دارد. حاوی درصد بالایی از اکسید آهن است و به راحتی می توان آن را به صورت بلوک برش داد. لاتریت در انواع نرم و سخت وجود دارد و مقاومت فشاری لاتریت بین 1.9 مگاپاسکال تا 2.3 مگاپاسکال است و با چاشنی استحکام آن افزایش می یابد. رنگ لاتریت ممکن است قهوه ای، قرمز، زرد، قهوه ای و خاکستری باشد

  1. 7. سنگ مرمر ( حمل ریلی سنگ مرمر )

برای کارهای روکشی و زینتی در ستون ها، کفپوش ها و پله ها کاربرد دارد. مقاومت فشاری سنگ مرمر از 70 مگاپاسکال تا 75 مگاپاسکال متغیر است. سنگ های مرمر بسیار قوی، یکنواخت از نظر بافت، کم متخلخل، و جلا عالی هستند. به راحتی می توان آن را برش داد و به اشکال مختلف حک کرد. سنگ مرمر در رنگ های مختلف مانند سفید و صورتی موجود است.

  1. 8. گنیس ( حمل ریلی سنگ گنیس )

از این نوع سنگ برای ساخت و سازهای جزئی استفاده می شود زیرا وجود مواد زیان آور در ترکیبات آن باعث نامطلوب ساختن ساختمان می شود. با این حال، انواع سخت سنگ گنیس ممکن است در کارهای ساختمانی استفاده شود. قدرت تراکم از 50 مگاپاسکال تا 200 مگاپاسکال متغیر است. دارای دانه های ریز تا درشت است و رنگ آن ممکن است خاکستری روشن، صورتی، بنفش، خاکستری مایل به سبز و خاکستری تیره باشد.

 

 

  1. 9. کوارتزیت ( حمل ریلی سنگ کوارتزیت )

به عنوان بلوکهای ساختمانی، دال و به عنوان سنگدانه برای بتن استفاده می شود. ساختار کوارتزیت دانه ریز تا درشت و بیشتر دانه ای و مارک دار است و عمدتاً از فلدسپات و میکا در مقادیر کم تشکیل شده است. قدرت خرد شدن بین 50 مگاپاسکال تا 300 مگا پاسکال است. آنها در رنگ های مختلف مانند سفید، خاکستری، زرد موجود هستند.

  1. 10. سنگ تراورتن ( حمل ریلی سنگ تراورتن )

از آن برای سنگ فرش، مسیرهای باغ و حیاط استفاده می شود. وزن مخصوص آن 1.68 و مقاومت فشاری آن از 80 تا 120 مگاپاسکال متغیر است. مشخصه این سنگ سوراخها و فرورفتگی های حفره دار در سطح آن است که به این معنی است که دارای سطح متخلخل و بافت متحدالمرکز است. می توان آن را صاف و براق کرد و در رنگ های مختلف از خاکستری تا قرمز مرجانی عرضه می شود.

بررسی انواع پرکاربرد کاشی و سرامیک

بیشترین مصارف کاشی و سرامیک برای پوشش دیوارها و کف آشپزخانه، سرویس بهداشتی، پذیرایی و همچنین نمای ساختمان می باشد.

انواع کاشی و سرامیک ایرانی بر اساس نوع طرح به دسته های موزاییکی، چاپی، کوارتز، اسلامی، طرح سنگ و شیشه ای تقسیم می شوند.

انواع کاشی و سرامیک بر اساس مواد اولیه و نحوه تولید عبارتند از:

–           کاشی و سرامیک پرسلان ( حمل ریلی کاشی و سرامیک پرسلان )

این محصولات در ایران دارای کیفیت بالایی بوده و به دلیل پخته شدن در دمای بالا از مقاومت بالایی نیز برخوداراست. پرسلان عمدتاً از مواد معدنی و رس به مقدار مساوی تشکیل می شود و از نظر طرح بسیار متنوع است. همچنین به دلیل لعاب محکمی که دارد در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و در محیط های مرطوب با خیال راحت استفاده می شود.

–           سرامیک شیشه ای ( حمل ریلی سرامیک شیشه‌ای )

سرامیک شیشه ای از محبوبیت زیادی در پوشش کف خصوصاً در میان مشتریان خارجی برخوردار است و به دلیل زیبایی و مقاومت در برابر لک شدن در هتل ها و ساختمان های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد. کشور های قطر و عمان از طرفدارهای این نوع کاشی و سرامیک هستند.

–          کاشی لعاب دار ( حمل ریلی کاشی لعاب دار )

این محصول نیز بدلیل مقاومت در برابر نفوذ آب و خطر وخش در پوشاندن دیواره ها و کف استخر، حمام و سایر محیط های مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد.

–           سرامیک اسلب ( حمل ریلی سرامیک اسلپ )

این محصول شباهت های زیادی با کاشی پرسلان دارد، معمولا اسلب دارای یک سطح لعاب براق و سطح صاف تری است. به دلیل  قیمت و دستمزد نصب بالا خیلی طرفداران داخلی ندارد و بیشتر جهت صادرات تولید میشوند.

–           کاشی موزاییکی ( حمل ریلی کاشی موزاییکی )

کاشی موزاییکی یا مینیاتوری در اندازه های کوچک 5 سانتی متر بوده که به دلیل طیف رنگی گسترده ای که دارد در ایجاد انواع طرح ها کف استخر و ساختمان مور استفاده قرار می گیرد.

–           کاشی بدنه سیمانی ( حمل ریلی کاشی بدنه سیمانی )

این کاشی که با نام مکزیکی هم شناخته می شود به صورت طبیعی در قالب خشک می شوند،  معمولا حالت متخلخل بوده و مقاومت آن به نفوذ آب نسبت سایر کاشی و سرامیک کمتر است.

–           کاشی های معدنی ( حمل ریلی کاشی های معدنی )

در ساختمان های لوکس و مراکز تجاری جهت ایجاد طرح های متنوع از این کاشی ها استفاده می شود و حالتی سنتی دارد. در صادرات به مقاصد روسیه و قزاقستان و کشورهای سردسیر معمولا از این کاشی ها بهره گرفته میشود.

–           سرامیک کوارتزی ( حمل ریلی سرامیک کوارتزی )

این محصول خاص و منحصر به فرد از چسباندن تکه های سنگ مرمر یا کوارتز ساخته می شود و بدلیل مواقوت بالا میتوان جاگزین سنگ شود. در کانتر آشپزخانه از این سرامیک استفاده می شود.

–           سرامیک آنتی باکتریال ( حمل ریلی سرامیک آنتی باکتریال )

این نوع سرامیک پیشرفته با بهره گیری از فناوری نانو در لعاب کاری ساخته شده و قابلیت خود نظافتی دارد. در مجاورت نور ماوراء بنفش می تواند باکتری ها و میکروب های سطح خود را پاک کند و از این حیث مناسب مراکز درمانی و بیمارستان ها می باشد.

کاشی و سرامیک در ایران:

صنعت کاشی و سرامیک از صنایع پیشرو در صادرات بوده و موجب ارزآوری  بوده است.

ارزش صادراتی کاشی و سرامیک ایران در سال 2022 برابر با 192 هزار دلار بوده است.

در پی افزایش تولید و مازاد عرضه ، از اهداف اصلی تولید کنندگان این صنعت حفظ و گسترش بازارهای صادراتی است. بزرگترین وارد کنندگان کاشی و سرامیک از ایران کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و استرالیا و… می باشند.

مزیت های ایران در صادرات کاشی و سرامیک

–           موقعیت استراتژی در خاورمیانه و دسترسی به خطوط حمل و نقل دریایی، ریلی و…

–           قیمت رقابتی و مناسب

–           وجود مواد اولیه فراوان تولید کاشی و سرامیک در ایران

–           هزینه های تولید ارزان به نسبت سایر کشورها

–           فعالیت پررنگ بخش خصوصی در این صنعت

گروه خادم ریل پل ارتباطی خریداران خارجی و تولیدکنندگان داخلی برای تجارت انواع  کاشی و سرامیک با کیفیت صادراتی است. همچنین ارائه دهنده کلیه خدمات حمل و نقل بین المللی در بخش لجستیک دریایی، ریلی، زمینی می باشد. جهت کسب اطلاعات و مشاوره رایگان با شماره 09120290677 تماس حاصل فرمائید.

 

 

موزاییک ( باربری موزاییک )

اصطلاح موزاییک از کلمه یونانی “muse.” یا “mousa,” گرفته شده است و بعنوان یک هنر هزاران ساله از آن یاد میشود.

از مواد اولیه تشکیل دهنده موزاییکها بتن فشرده می باشد که مدل ها و طرحهای گونانی دارند، این کف پوش ها هم در محیط های داخلی و هم فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع روش ساخت موزاییک :

–           روش پرسی

در این روش توسط دستگاه پرس، موزاییک تحت فشار و متراکم خواهد شد.

–           روش ویبره ای

در این روش اعمال فشار وجود ندارد و تراکم در موزاییک در نتیجه استفاده از دستگاه لرزاننده صورت می گیرد، این موزاییکها سطح صاف تری دارند و معمولا نیاز به ساب ندارند.

موزاییک ها شامل دو لایه می باشند:

–           لایه زیرین یا نارین

لایه زیرین دارای ضخامت بیشتری می باشد و فشار لایه رویی را نیز تحمل می کند،مواد تشکیل دهنده  این لایه سیمان، آب و ماسه می باشد.

–           لایه رویه یا رنگ موزاییک

این لایه سطح رویی را با ترکیباتی رنگی و دانه بندی شده،پور سنگ، سیمان و آب تشکیل می دهند.

گروه خادم ریل میتواند خدمات تخصصی باربری و حمل ریلی، جاده ای و دریایی کالاهایی مانند موزائیک، سرامیک، سنگ و مصالح ساختمانی را به اقصی نقاط دنیا ارائه نماید. با شماره 09120290677 تماس حاصل فرمائید. لینک خریداراصلی به فروشنده، خدمات حمل و باربری ریلی، جاده ای و دریایی از درب کارخانه شما به تمام بنادر مجاز دنیا، به تمام ایستگاه های ریلی بین المللی و به تمامی نقاط توسط گروه متخصص خادم ریل انجام میشود. گروه خادم ریل نه تنها خدمات حمل و نقل در مورد محموله های صادراتی از ایران را ارائه میدهد بلکه خدمات ترکیبی حمل را نیز به صورت کاملا حرفه ای انجام میدهد. به عنوان مثال حمل هزاران تن کاشی و سرامیک از هندوستان به قزاقستان، حمل سرامیک از هندوستان به روسیه و … از تجارب ارزشمند گروه خادم ریل بوده است.