حمل ریلی از جلفا

حمل ریلی از جلفا ( باربری از جلفا ) | 09120499750

حمل ریلی از ایستگاه جلفا-باربری ریلی از ایستگاه جلفا-ارسال بار از ایستگاه جلفا-حمل و نقل بین المللی خادم ریل-باربری ریلی خادم ریل-09120499750

حمل ریلی،باربری ریلی،ارسال بار ریلی از ایستگاه ریلی جلفا به عنوان یکی از درگاه های اصلی  اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است،و قابلیت اتصال به اروپا و آسیا را دارد. خادم ریل به عنوان یکی از برترین ها در حمل و نقل ریلی همواره توانسته است از تمامی ایستگاه های ریلی ایران خدمات با کیفیتی را ارئه دهد.

با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و تسهیلات مدرن، این مسیر امکان انتقال بارهای بین‌المللی را با سرعت و کارآیی بیشتری فراهم می‌کند.

با توسعه این مسیر ریلی، امکان دسترسی به بازارهای جدید، ارتقاء تجارت بین‌المللی، و افزایش همکاری‌های اقتصادی بین کشورها فراهم می‌شود. این تحول در حمل و نقل بین المللی نه تنها به بهره‌وری اقتصادی کمک می‌کند بلکه برای حفظ محیط زیست نیز اقدامات مثبتی را باعث می‌شود.

مسیر ریلی جلفا-نخجوان، قدیمی ترین خط آهن کشور است که قدمت آن به ۱۰۶ سال می رسد.

در تبیین اهمیت تجاری خط آهن جلفا-نخجوان در مبادلات تجاری کشورمان، اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که تا آن تاریخ روزانه ۴۰۰ واگن بار در انبارهای عمومی گمرک جلفا به عنوان بزرگ ترین انبارهای گمرک کشور، تخلیه می شد و آذربایجان شرقی بدین واسطه با ۲۵ هزار دستگاه کامیون، بزرگ ترین ناوگان باری ایران در اختیار داشت.

به عبارت دیگر برآوردهای کاشناسی حاکی از جابجایی سالانه چهار میلیون تن بار توسط خط آهن جلفا- نخجوان در سال های قبل از فروپاشی شوروی سابق بود که با در نظر گرفتن ظرف زمانی خود، رقم بزرگی محسوب می شد.

حال پس از جنگ اخیر قره باغ و آزادی سرزمین های اشغالی توسط جمهوری آذربایجان و انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای ایجاد کریدور حمل و نقل میان باکو و نخجوان، و تلاش برخی بازیگران منطقه ای برای استفاده از این فرصت به منظور نهادینه کردن هژمونی خود، بار دیگر اهمیت احیای خط آهن جلفا-نخجوان را به عنوان دروازه دسترسی کشورمان به منطقه قفقاز و به تبع آن به بازار اوراسیا و اروپا، برجسته کرده است.

با اشاره به تلاش ایران برای تنوع بخشی به کریدورهای حمل و نقل و ارتباطی خود در منطقه شمال غرب می توان گفت که احیای خط آهن جلفا – نخجوان علاوه بر نقش بر آب کردن تلاش روسیه و ترکیه برای دور زدن کشورمان در ایجاد مسیرهای حمل و نقل بین المللی در منطقه قفقاز، حدفاصل دریای سیاه تا دریای خزر، سرمایه گذاری هنگفت و سرسام آور برای ایجاد خط ریلی میان ایران و ارمنستان را نیز غیرضروری می کند.

به عبارت دیگر ایران با فعال کردن این خط آهن در سایه دیپلماسی فعال اقتصادی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان، نه تنها به سادگی و با حداقل هزینه با جمهوری های قفقاز جنوبی و روسیه ارتباط ریلی پیدا می کند، بلکه به واسطه آن، حمل و نقل ریلی صادرات و واردات به اروپا نیز از این طریق میسر می شود.  جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناس بابایی از طریق شماره 09120499750 در تماس باشید.